ÚŘEDNÍ DESKA ODBORU SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ MINISTERSTVA OBRANY ČR
Podle ustanovení § 3 odst. 3 písm. f) v souladu s ustanovením § 9 zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů je Ministerstvo obrany orgánem sociálního zabezpečení, který odpovídá za provádění důchodového pojištění a rozhoduje v oboru své působnosti o dávkách důchodového pojištění vojáků z povolání. Podle ustanovení § 142 zákona č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání, ve znění pozdějších předpisů je zároveň příslušným orgánem ministerstva pro přiznávání a výplatu výsluhových náležitostí.
Sídlo: Odbor sociálního zabezpečení Ministerstva obrany ČR, Molákova 576/11, 186 00 Praha 8
Úřední hodiny pro styk s veřejností: Molákova 576/11, Praha 8 (metro B – stanice Invalidovna, tram. 3, 8, 24)
Pondělí: 8,00 – 11,00 hod. 12,00 – 17,00 hod.
Úterý: 8,00 – 11,00 hod. 12,00 – 14,00 hod.
Středa: 8,00 – 11,00 hod. 12,00 – 17,00 hod.
Čtvrtek: 8,00 – 11,00 hod. 12,00 – 14,00 hod.
Pátek: 8,00 – 11,00 hod.
Úřední hodiny podatelny OSZ MO:
Pondělí: 8,00 – 11,00 hod. 12,00 – 15,00 hod.
Úterý: 8,00 – 11,00 hod. 12,00 – 14,00 hod.
Středa: 8,00 – 11,00 hod. 12,00 – 15,00 hod.
Čtvrtek: 8,00 – 11,00 hod. 12,00 – 14,00 hod.
Pátek: 8,00 – 11,00 hod.
Elektronická adresa určená k přijímání podání ve formě datové zprávy:
ID datové schránky: gy2erfw
E-mail: osz@army.cz
V žádostech a v dalších podáních adresovaných orgánům sociálního zabezpečení je občan povinen uvádět své rodné číslo. Žádost nebo podání musí dále obsahovat jméno, příjmení, místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování, a podpis osoby, která jej činí. Vhodné je uvedení telefonického spojení na žadatele.
Podání je možno učinit písemně, ústně do protokolu nebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první, je možno je učinit pomocí jiných technických prostředků, např. faxem nebo prostřednictvím veřejné datové sítě bez použití zaručeného elektronického podpisu.
Povinnost spojit s podáním nebo s jiným úkonem zaručený elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu (vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb) je obsažena v ustanovení § 123e zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů a dále obecně v ustanovení § 37 odst. 4 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Důvod pro takovou úpravu je zřejmý; prostou datovou zprávu nepodepsanou zaručeným elektronickým podpisem by mohl napsat kdokoli. Proto platí, že není-li nepodepsaná datová zpráva potvrzena do 5 dnů od doručení do elektronické podatelny datovou zprávou podepsanou zaručeným elektronickým podpisem nebo písemně poštou, musí být vyřízení datové zprávy bez zaručeného elektronického podpisu odloženo. Účelem tohoto opatření je zabránit možnému zneužití elektronického podání neoprávněnou osobou.
Uvedený postup neplatí v případě, že odesílatel požaduje obecné informace o působnosti OSZ MO nebo o podmínkách nároku na určitou dávku důchodového pojištění nebo na jinou dávku, kdy vyřízení dotazu nevyžaduje nahlédnutí do spisu konkrétního pojištěnce, nebo se netýká ve spise obsažených osobních údajů.
Pravidla pro podání na přenosném technickém nosiči dat:
Přípustným přenosným technickým nosičem dat je CD, DVD nebo USB flash disk. Uvedený nosič se vrací pouze na výslovnou žádost uplatněnou při jeho podání.
Telefonický kontakt:
Klienti Odboru sociálního zabezpečení MO (dále též „OSZ MO“) jsou vyřizováni podle jejich trvalého bydliště. Při telefonickém kontaktu s OSZ MO zvolte telefonní číslo podle místa svého trvalého bydliště. Klienti, kteří mají dotaz týkající se insolvence nebo exekuce, zvolí příslušné telefonní číslo bez ohledu na své trvalé bydliště.
Seznam telefonní čísel jednotlivých pracovišť podle trvalého bydliště
Předvolba z civilní sítě „973“
Informační služba 296750
okres | telefonní číslo | okres | telefonní číslo |
---|---|---|---|
Praha 1 | 296725 | Mělník | 296738 |
Praha 2 | 296725 | Mladá Boleslav | 296741 |
Praha 3 | 296725 | Most | 296741 |
Praha 4 | 296725 | Náchod | 296743 |
Praha 5 | 296724 | Nový Jičín | 296741 |
Praha 6 | 296724 | Nymburk | 296743 |
Praha 7 | 296725 | Olomouc | 296744 |
Praha 8 | 296726 | Opava | 296739 |
Praha 9 | 296726 | Ostrava | 296730 |
Praha 10 | 296731 | Pardubice | 296743 |
Benešov | 296744 | Pelhřimov | 296724 |
Beroun | 296740 | Písek | 296730 |
Blansko | 296728 | Plzeň - jih | 296740 |
Brno - město | 296745 | Plzeň - město A-L | 296741 |
Brno - venkov | 296740 | Plzeň - město M-Ž | 296740 |
Bruntál | 296744 | Plzeň - sever | 296738 |
Břeclav | 296728 | Praha - východ | 296745 |
Česká Lípa | 296731 | Praha - západ | 296740 |
České Budějovice | 296739 | Prachatice | 296724 |
Český Krumlov | 296724 | Prostějov | 296725 |
Děčín | 296731 | Přerov | 296730 |
Domažlice | 296741 | Příbram | 296740 |
Frýdek - Místek | 296743 | Rakovník | 296741 |
Havlíčkův Brod | 296729 | Rokycany | 296739 |
Hodonín | 296730 | Rychnov nad Kněžnou | 296743 |
Hradec Králové | 296729 | Semily | 296744 |
Cheb | 296738 | Sokolov | 296738 |
Chomutov | 296731 | Strakonice | 296729 |
Chrudim | 296729 | Svitavy | 296744 |
Jablonec nad Nisou | 296728 | Šumperk | 296729 |
Jeseník | 296729 | Tábor | 296726 |
Jičín | 296743 | Tachov | 296740 |
Jihlava | 296738 | Teplice | 296744 |
Jindřichův Hradec | 296729 | Trutnov | 296744 |
Karlovy Vary | 296741 | Třebíč | 296728 |
Karviná | 296744 | Uherské Hradiště | 296724 |
Kladno | 296738 | Ústí nad Labem | 296739 |
Klatovy | 296739 | Ústí nad Orlicí | 296743 |
Kolín | 296741 | Vsetín | 296730 |
Kroměříž | 296728 | Vyškov | 296728 |
Kutná Hora | 296738 | Zlín | 296725 |
Liberec | 296741 | Znojmo | 296726 |
Litoměřice | 296731 | Žďár nad Sázavou | 296728 |
Louny | 296731 |
exekuce, insolvence 296713, 296712
Ředitelka OSZ MO – Ing. Romana Odstrčilová – tel.: 296701
Zástupce ředitelky OSZ MO – Mgr. Bc. Petr Vondrák – tel.: 296705
Sekretariát – Vendula Heřmánková – tel.: 296711
Vedoucí 1. dávkového oddělení – Bc. Ivana Koželuhová – tel.: 296720
Vedoucí 2. dávkového oddělení – Bc. Lenka Jevínová – tel.: 296734
Vedoucí oddělení právního a metodického – Mgr. Stanislava Jakešová – tel.: 296703
Vedoucí oddělení rozpočtu a realizace plateb a exekucí – Ing. Bc. Lucie Blahníková – tel.: 296707
Vedoucí oddělení zabezpečení provozu – Václav Heřmánek – tel.: 296715
TISKOPISY, KTERÉ LZE ZASLAT ELEKTRONICKY (prostřednictvím vlastní datové schránky nebo e-mailem se zaručeným elektronickým podpisem) naleznete v sekci "Žádosti"
Žádost o starobní důchod
Žádost o úpravu/zvýšení procentní výměry starobního důchodu
Žádost o uvolnění výplaty starobního důchodu po fixaci starobního důchodu
Žádost o invalidní důchod
Žádost o změnu výše invalidního důchodu
Žádost o poukazování dávek na účet v ČR
Žádost o výplatu dávky na účet do ciziny
Žádost o provádění výplaty dávek do zařízení sociálních služeb
Žádost o vdovský/vdovecký důchod
Žádost o sirotčí důchod
Potvrzení o studiu
Žádost o výsluhový příspěvek a odchodné
Žádost o odbytné
Žádost o přiznání úmrtného
Čestné prohlášení k výsluhovým náležitostem
Hlášení změny adresy
Potvrzení o žití
Žádost o vyhotovení informativního osobního listu důchodového pojištění